Μαθήματα Ε' Εξαμήνου

Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός

Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο φοιτητής τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές ικανότητες σχετικά με την τρέχουσα μεθοδολογία και τεχνολογία ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού μέσα στα πλαίσια της Διοίκησης ενός Οργανισμού ή μιας Επιχείρησης. Ειδικότερα, και με βάση τη σύγχρονη φιλοσοφία στην  ανάπτυξη  λογισμικού δίδεται έμφαση (1) Στην ανάπτυξη εφαρμογών σε γραφικό περιβάλλον διεπαφής με τον χρήστη (graphical user interface)  και (2) Στη μεθοδολογική προσέγγιση και στις τεχνικές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού για το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των εφαρμογών. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

  • Να  διακρίνουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, όπως είναι οι κλάσεις, τα αντικείμενα, ο πολυμορφισμός, η κληρονομικότητα, η αφαίρεση και η ενθυλάκωση.
  • Να εφαρμόζουν τις αρχές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού στο σχεδιασμό σύγχρονων εφαρμογών λογισμικού
  • Να αναπτύσσουν μικρής κλίμακας εφαρμογές λογισμικού με βάση την αντικειμενοστρεφή φιλοσοφία.
  • Να συνθέτουν προγράμματα, ακολουθώντας τους συντακτικούς κανόνες και τη μεθοδολογία του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού.
  • Να αξιοποιούν τις βιβλιοθήκες κλάσεων για προγραμματισμό σε περιβάλλον WINDOWS.

Τουριστική Οικονομία - Κατεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι ικανός / ικανή να :

  • κατανοεί τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων
  • διακρίνει τις τεχνικές λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και την διαμόρφωση των τιμών των αγαθών και υπηρεσιών που προσφέρουν οι τουριστικές επιχειρήσεις
  • αναλύει τις επιπτώσεις των μεταβολών των οικονομικών παραμέτρων στο τρόπο λειτουργίας των 
  • τουριστικών επιχειρήσεων
  • κατανοεί την πολυπλοκότητα των οικονομικών μεταβλητών που διέπουν το μικροοικονομικό και το μακροοικονομικό τουριστικό περιβάλλον


Τουριστική Γεωγραφία της Ελλάδος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί 

  • να αναγνωρίζουν τους φυσικούς πόρους των περιοχών της Ελλάδας
  • να αναγνωρίζουν τους ανθρώπινους και πολιτισμικούς πόρους της χώρας
  • να συνδυάζουν σε οργανωμένες περιηγήσεις την επίσκεψη σε φυσικούς και πολιτισμικούς τουριστικούς πόρους
  • να γνωρίζουν και να αξιοποιούν τις διαθέσιμες υποδομές


Πολιτιστικές Επιρροές στον Τουρισμό

Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας του πολιτισμού και της πολιτιστικής κληρονομιάς στην τουριστική ανάπτυξη. Σημαντική παράμετρος του πολιτισμού είναι η θρησκεία και η αξιοποίηση της θρησκευτικής-πολιτιστικής κληρονομιάς  συντελεί στην τουριστική ανάπτυξη. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • κατανοούν τις έννοιες πολιτισμού και πολιτισμικής κληρονομιάς
  • αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται τις ποικίλες εκφάνσεις του πολιτισμού
  • κατανοούν τη σημασία του θρησκευτικού τουρισμού και ιδιαίτερα τη διαφορά προσκυνήματος και τουρισμού
  • διακρίνουν τις βασικές πολιτισμικές, οικολογικές και κοινωνικές επιδράσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό μέσα σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο και να αναγνωρίζουν και τις θετικές, αλλά και τις αρνητικές επιδράσεις. 
  • κατανοούν την πολιτισμική επίδραση του θρησκευτικού τουρισμού στους τουριστικούς προορισμούς
  • αξιοποιούν το θρησκευτικό στοιχείο ως  πολιτισμικού τουρισμού για τη δημιουργία τουριστικών ροών.

Τουριστική Ναυτιλία

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στην τουριστική ναυτιλία. 

H ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της ναυτιλίας, της κρουαζιεροπλοΐας και της σημασίας τους για την Ελλάδα και την παγκόσμια οικονομία. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας του τουριστικού πλοίου σε όλους του τύπους του και γενικότερα της ναυτιλιακής τουριστικής δραστηριότητας. 


Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί να:

  • Κατανοούν τη λειτουργία του  τουριστικού πλοίου
  • Γνωρίζουν τους τύπους του τουριστικού πλοίου
  • Διαχειρίζονται τους διάφορους τομείς οργάνωσης της αναψυχής στο τουριστικό πλοίο 
  • Αντιλαμβάνονται τη λειτουργία του τουριστικού λιμένος και την αναγκαιότητα των λειτουργικών διαδικασιών.

Τουριστική Οικονομία - Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων

Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τις βασικές οικονομικές αρχές που διέπουν το γνωστικό αντικείμενο της Τουριστικής Οικονομίας, ώστε να τους επιτρέψουν να λειτουργήσουν καλύτερα στο επαγγελματικό τους περιβάλλον. Η κατανόηση των βασικών εννοιών της μικροοικονομικής και μακροοικονομικής ανάλυσης εστιασμένης στον Τουρισμό, αποτελεί την βάση για την κατανόηση της οικονομικής λειτουργίας του τουριστικού περιβάλλοντος. Η κατανόηση των εννοιών και του περιεχομένου των θεματικών ενοτήτων Τουρισμός και οικονομία, ανάπτυξη διεθνούς τουρισμού και οικονομική ανάπτυξη, κρατικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις, προγραμματισμός τουριστικής ανάπτυξης, περιφερειακή ανάπτυξη, περιβάλλον και τουρισμός, τουριστική εκπαίδευση, τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας αποτελούν  τις βασικές έννοιες που οι φοιτητές θα πρεπει να κατανοήσουν για την εμπέδωση των βασικών αρχών της οικονομικής θεώρησης του Τουρισμού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να :

  • Κατανοήσει τον τρόπο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων
  • Εμπεδώσει τις τεχνικές λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και την διαμόρφωση των τιμών των αγαθών και υπηρεσιών που προσφέρουν οι τουριστικές επιχειρήσεις
  • Αναλύσει τις επιπτώσεις των μεταβολών των οικονομικών παραμέτρων στο τρόπο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων
  • Να κατανοήσει την πολυπλοκότητα των οικονομικών μεταβλητών που διέπουν το μικροοικονομικό και το μακροοικονομικό τουριστικό περιβάλλον 

Διοίκηση & Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί: 

  • Να περιγράφουν πραγματικά προβλήματα διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων και να προσδιορίζουν την καταλληλότερη μεθοδολογική προσέγγιση και τα βήματα με τα οποία θα προχωρήσουν στην επίλυση του προβλήματος (μεθοδολογικές προσεγγίσεις, ανάλυση της πολυπλοκότητας, εξεύρεση ικανοποιητικών διαδρομών, αξιοποίηση εργαλείων, υλοποίηση της αλλαγής).
  • Να περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων του προβλήματος και να υποστηρίζουν με επιχειρήματα τις αποφάσεις που θα λάβουν ή θα προτείνουν.
  • Να αξιοποιούν την εμπειρία ή την γνώση από  προηγούμενες περιπτώσεις οι οποίες έχουν συνάφεια με το εκάστοτε εξεταζόμενο πρόβλημα και να τις χρησιμοποιούν προσαρμόζοντάς τες στις νέες συνθήκες ή ιδιαιτερότητες.
  • Να αναλύουν προβλήματα σε σχέση με τους ρόλους και τις αρμοδιότητες της ΔΑΠ και να υποστηρίζουν καταλυτικά την επιτάχυνση των οργανικών διαδικασιών αλλαγής που ενυπάρχουν σε κάθε οργανωμένο σύστημα.
  • Να δημιουργούν το πλαίσιο εντός του οποίου τα άτομα αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες χωρίς άνωθεν κανόνες συμπεριφοράς
  • Να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία υποστήριξης της διοίκησης και ανάπτυξης ανθρωπίνων πόρων 
  • Να αναλύουν τα δεδομένα και τα αποτελέσματα της εφαρμογής των εργαλείων υποστήριξης της διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων και να προτείνουν ικανοποιητικές διαδρομές επίλυσης των προβλημάτων που εξετάζουν και να επιχειρηματολογούν για την στρατηγική τους επιλογή.
  • Να αξιοποιούν την συνεχή ανατροφοδότηση που προσφέρουν τα εργαλεία υποστήριξης  δημιουργώντας εναλλακτικά σενάρια αποφυγής αντιστάσεων και σημείων αδιεξόδου. 
  • Να αξιολογούν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας και να αναθεωρούν το μοντέλο που ανέπτυξαν σε συνθήκες δυναμικού περιβάλλοντος.

Διοικητική των Συγκρούσεων

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Να προσδιορίσει και να περιγράψει την σύγχρονη αντίληψη για τις συγκρούσεις και την σημασία τους.
  • Να συγκρίνει μεταξύ τους τις διάφορες εναλλακτικές μορφές επίλυσης των συγκρούσεων.
  • Να  διακρίνει να εκτιμήσει  κατά περίπτωση τη χρήση διαφόρων μοντέλων επίλυσης συγκρούσεων.
  • Να αναγνωρίσει ότι η συμβιβαστική - συμφιλιωτική - διαιτητική επίλυση των συγκρούσεων είναι ο περισσότερο πρόσφορος τρόπος επίλυσης και πρέπει να προτιμάται έναντι της δικαστικής-τυπικής επίλυσης.
  • Να αναγνωρίσει  ότι οι συγκρούσεις είναι ένα φαινόμενο το οποίο προσιδιάζει τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και συνεπώς ότι αντίστοιχοι θεσμοί συμβιβαστικής-συμφιλιωτικής - διαιτητικής επίλυσης υπάρχουν και στους δύο αυτούς τομείς.

Διοίκηση Ολικής Ποιότητας

Lesson_LogoΣκοπός του μαθήματος είναι να μυήσει τους φοιτητές στη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας καθώς επίσης και την εξοικείωσή τους με τη χρήση τεχνικών και εργαλείων για την εφαρμογή αυτής. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

  • να περιγράφουν την φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
  • να αναπτύσσουν σε βάθος τη γνώση σχετικά με τα διάφορα εργαλεία και τις τεχνικές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
  • να αξιολογούν τις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και να εξηγούν πώς οι αρχές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στα συστήματα διαχείρισης της ποιότητας .
  • να αναπτύσσουν στρατηγικές για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε έναν οργανισμό.
  • να προσδιορίζουν τις βασικές πτυχές του κύκλου βελτίωσης της ποιότητας.
  • να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές για τον έλεγχο, τη βελτίωση και τη μέτρηση της ποιότητας.